Michał Lech
– absolwent Uniwersytetu Gdańskiego (Socjologia) oraz Universiteit van Amsterdam (Social Theory and Public Affairs). Od 2012 r. producent Festiwalu Traffic Design odbywającego się w Gdyni, w ramach którego powstały dziesiątki murali, rzeźby, designerskie szyldy dla rzemieślników, czy metaloplastyczne bramy do kamienic. Jako marketing manager O/C studio, agencji zajmującej się marketingiem, public relations i społeczną odpowiedzialnością biznesu odpowiedzialny za kreację, relacje z kluczowymi klientami, produkcję i zarządzanie projektami.
O Stowarzyszeniu Traffic Design
Jesteśmy organizacją pozarządową, której głównym celem jest działanie na rzecz przestrzeni publicznej, edukacji kulturalnej i artystycznej oraz sztuki użytkowej. Łączymy pasje i umiejętności przedstawicieli różnych zawodów i dziedzin życia społecznego. Są wśród nas: graficy i malarze, architekci i urbaniści, reprezentanci nauk humanistycznych, miejscy aktywiści i animatorzy kultury.
Naszym flagowym projektem jest Festiwal Traffic Design, który na przestrzeni siedmiu lat z lokalnej inicjatywy na styku graffiti, street artu i muralizmu przerodził się w wydarzenie łączące działania artystyczno-projektowe, rewitalizacyjne, edukacyjne i społeczne.
Uważamy, że miasto – jego charakter, wygląd i funkcjonowanie – stanowi wspólną sprawę nie tylko samorządu, ale przede wszystkim mieszkańców reprezentujących różne grupy społeczne: przedsiębiorców, rzemieślników, aktywistów, ludzi młodszych i starszych – wszystkich użytkowników przestrzeni publicznej.
Sprzeciwiamy się wizualnej i architektonicznej bylajakości na ulicach oraz wszędobylskiej reklamie. Chcemy propagować społeczną odpowiedzialność za estetykę i dostępność miasta. Pragniemy, by podejmowane przez nas działania były użyteczne i inspirujące a drogę do osiągania naszych celów widzimy nie tylko w miejskich interwencjach, ale również w systematycznych działaniach kulturalno-edukacyjnych.
Rok założenia: 2012
Natalia Szcześniak